Cum îți menții stabili indicatorii operaționali în vremuri instabile?

Una dintre cele mai importante lecţii învăţate în ultimii doi ani este necesitatea redefinirii conceptului de predictibilitate, iar industria, în mod particular, a fost nevoită să îşi adapteze mecanismele de acţiune astfel incât impactul cauzat de volatilitatea pieţei să fie minimizată.

În funcţie de particularităţile fiecărei industrii, predictibilitatea este fragilizată de lipsa de materiale si materie primă, rată ridicată de absenteism şi/sau rotaţie, costuri mari cu transportul angajaţilor sau indisponibilitatea de resurse umane în raza geografică de desfăşurare a activităţii.

Toţi acesti factori conduc la destabilizarea procesului de producţie şi se reflectă în mod direct în indicatorii operaţionali, instrumentul cel mai concludent în monitorizarea activităţii şi prevenţia eventualelor deviaţii.

Fie că discutăm de absenteism, productivitate, rework, safety, scrap, calitatea produsului şi/sau reclamaţii de la client, toate se traduc în costuri interne ridicate şi presiune asupra întregii organizaţii.

Externalizarea proceselor de producţie industrială este un concept din ce în ce mai întâlnit în România, în timp ce în ţările puternic dezvoltate lucrurile sunt clar definite, externalizarea fiind considerată un proces firesc şi necesar ca etapă în dezvoltarea business-ului.

Plecând de la acest concept, în decursul a trei luni record am parcurs toate etapele de implementare a unui proiect nou pentru unul dintre cei mai mari furnizori globali Tier 1 din industria automotive: stabilirea locaţiei, amenajarea spaţiului de producţie, a depozitelor, anexelor sociale, instalarea şi asigurarea parametrilor de funcţionare a liniilor de producţie, recrutarea si selecţia a peste 300 de angajaţi direct productivi şi scolarizarea acestora pe procesele necesare.

Bazându-ne pe o echipă cu puternică expertiză în industria automotive şi un portofoliu extins de proiecte de succes finalizate, am reusit să asigurăm un SOP “by the book” al unităţii de producţie Moveos din Rovinari, cu livrare constantă la timp a volumelor asumate, la standarde calitative şi bineînteles cost effective pentru client.

Experienţa noastră în mediul multinaţional acumulată în ultimii ani ne-a ajutat să înţelegem provocările industriei, îndeosebi în contextul actual, creând premisele necesare pentru a construi un bridge între nevoia clientului de dezvoltare/creştere continuă şi solutiile flexibile pe care Moveos le asigură, cu beneficii maxime pentru client.

Considerăm că piaţa a ajuns la o maturitatea suficientă astfel încât fiecare dintre noi să işi facă o analiză internă, obiectivă a activităţii, cu identificarea şi focusarea in house asupra proiectelor şi proceselor strategice, urmând ca acele procese conexe, necesare în vederea obţinerii produsului finit să fie externalizate către Moveos cu încrederea că pentru noi procesul clientului nostru este prioritar.